تغییر ساعات کاری ادارات بوشهر و خوزستان و هرمزگان در تابستان ۱۴۰۵

ساعات کاری ادارات و بانک های بوشهر و خوزستان و هرمزگان در تابستان ۱۴۰۵ تغییر کرد بر اساس بخشنامه برای استفاده بهینه در مصرف انرژی ساعات کاری استان های گرمسیر در فصل تابستان تغییر پیدا کرد و دستورالعمل ها در ادارات این استان ها نسبت به سایر استان های دیگر متفاوت خواهد بود.
ساعات کاری ادارات بوشهر و خوزستان و هرمزگان در تابستان ۱۴۰۵ تغییر کرد
ساعات کاری ادارات و بانک های استان های بوشهر و خوزستان و هرمزگان از روز دوشنبه اول تیرماه (اول تابستان) به شرح زیر میباشد:
ساعات کاری ادارات و بانک های بوشهر از ۶:۳۰ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۲ ظهر پایان می یابد.
ساعات کاری ادارات و بانک های خوزستان از ۷:۳۰ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر پایان می یابد.
ساعات کاری ادارات و بانک های هرمزگان از ۷:۰۰ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۳:۰۰ ظهر پایان می یابد.
واحدهای عملیاتی دستگاههای خدماترسان، بخشهای اجرایی و خدماتی شهرداریها، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها، پاسگاههای نظامی و انتظامی، واحدهای عملیاتی دستگاههای مشمول ماده ۱۲ قانون امور گمرکی و نیروهای دارای نوبت شیفت گردان، مشمول این تغییر ساعت کاری نخواهند بود.
لازم است دمای کولر گازی باید روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم شود و حداقل ۱۵ دقیقه قل از پایان ساعت کاری خاموش شوند.
لازم به ذکر است تشدید عدم تعادل در شبکه برق ایران به عوامل متعددی نسبت داده میشود که یکی از مهمترین آنها افزایش شدید مصرف برق، به ویژه در بخشهای خانگی و صنعتی است. با افزایش بار بیش از ۳۵۰۰۰ مگاوات برای سیستمهای خنککننده در تابستان ۱۴۰۳ و افزایش تقریباً ۴.۵ تا ۵ درصدی مصرف خانگی در سالهای اخیر، این رقم منجر به عدم تعادل ۲۰۰۰۰ مگاواتی تنها در تابستان ۱۴۰۲ شد.
رشد آهسته ظرفیت تولید برق یکی دیگر از عوامل مؤثر است. در سال ۱۴۰۲، ظرفیت اسمی نیروگاهها تنها ۱.۷ درصد افزایش یافت و به کمی بیش از ۹۲۰۰۰ مگاوات رسید، در حالی که تقاضای اوج ۵.۸ درصد افزایش یافت و نابرابریها را تشدید کرد. علاوه بر این، مقامات در سالهای اخیر نتوانستهاند ظرفیت نیروگاههای کشور را به طور قابل توجهی افزایش دهند.





